Ana içeriğe atla

Vassaf Bey Memduh Şevket Esendal


Vassaf bey.

İçim gurur dolu, kendime tebrik dolu. Romanlardan kazandığım her edinimin bende bıraktığı bir coşku var. İkinci Memduh Şevket Esendal romanıyla yine yaşıyorum.

Vassaf Bey hemen her yönüyle yetkin bir roman. Araştırdığım ve izlenimim kadarıyla Esendal’ın kendisinin de bir o kadar önem verdiği bir romanı. 1930ların Ankara’sından Türkiye’ye görebileceğim en usta, en özgün, en insancıl bakış. Çiçeği burnunda başkent Ankara’nın çok keyifli bir süreç içinde sosyolojik hem de ekonomik yapısı…

Hayatta tanışıklık kurduğum çok kıymetli büyüklerim vardır. Kalbi özgün güzel, karakterleri şahane, toplum içindeki yerleri saygın, işlerinde bilge ve sevecen insanlardır. Şimdi Esendal’la aramdaki ilişkiyi böyle görüyorum. Ben ulaştım. Kendimi, kendime katmak istediklerimi ararken, hep İpek olduğum yolumda istediğimce daha da İpek olmak isterken tanıştım onunla. İşte tıpkı yukarıda bir parça tanıttığım büyüklerimle olan şanslı tanışıklıklarım gibi. İşte tıpkı Yaşar Kemalle, Reşat Nuri Güntekin ile, Sabahattin Ali ile olduğu gibi… Yaşayan ve yaşamayan ahbaplarım, yön verenlerim, tecrübe katan ve beni tasdik eden yahut eleştirenlerim var. Ben onlarla yürüyorum. Hayatta böyle doyumlanıyorum.

Bu benim bir eserle ilgili en özel yazılarımdan biridir. Uzun zamandır en kıymetlisi hatta. Kendimden de önemli bir parça açıkladım size. İşte bunlara olanak sağlayan bu eşsiz eserin, onu çok öz tanıtan bir kısa alıntısıyla sonlandırıyorum yazımı : '' Memduh Şevket Esendal'ın inançla, güler yüzle, sevgiyle açtığı onurlu yolda bütün kuşaklara örnek olabilecek bir romandır VASSAF BEY !''

Umarım şimdi sizde de bir heyecan uyandırmıştır.

Var olan İpek'i daha özel daha da anlayışlı daha da sevgili daha da öngörüşlü biri yaptığın için teşekkürler Memduh Şevket Esendal.

Bana buraya kadar eşlik ettiğiniz için ve vaktinizi ayırdığınız için çok ama çok teşekkürler, bu benim için çok değerli bir eser ve yazıydı. Yorumlarınızı büyük bir istek ve merakla bekliyorum.

Sevgiler, İpek...




Yorumlar

  1. Bana bu saatten sonra kitap okuma alışkanlığı kazandıracaksın gibi duruyor... Akıp giden bu yazılarınla bizi buluşturduğun için sana teşekkür etmeliyiz ❤️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

François Ozon : Seçtiğim 3 Filmi

Bugün bu yazıya başlarken aylar süren sabrımın, bekleyişimin, kafamda oturması gerektiğini düşündüğüm bu yazının detayları için bekleyişimin sonuca varıyor olmasına sevindiğimi hissediyorum. Bu bloğu kendim için kurarken aklımda yalnızca okuduğum kitapların bende bıraktığı, beni olduğum kişiyi yormadan, özümü zedelemeden kime evrilttiğini, hangi özverileri kazandığımı ve onlar üzerinde düşüncelerimi paylaşacağımı düşünüyordum. Bununla sınırlı kalmayacağımı umsam da Blog için kafamda farklı planlar henüz yoktu. Bugün,  '' Fazıl Say'dan Kültür Bakanlığı'na Mektup üzerine fikirlerim ''  yazımdan sonra bir farklı içerik daha oluşturuyorum blogum için. Tıpkı o yazımda olduğu gibi, belirtmek isterim ki, bu yazım da François Ozon ve filmleriyle tanıştığım an fikrime düştü, tıpkı Fazıl Say'ın mektubunu okuduktan sonra aktarmak istediklerim olduğunu düşündüğüm gibi.  Şuan da heyecanlanıyor ve mutluluk duyuyorum. Özgün bir yönetmen, eşsiz bir bakışın bize sunduğu 3 de

Startup Dünyasına Giriş 101

STARTUP DÜNYASINA GİRİŞ 101 Startup kavramı ile ilgili söze başlamadan ve bu kavramı ele almadan önce değinilecek ilk nokta, bu kavram hakkında tek bir tanım ortaya henüz konulmadığı konulamayacağı, çünkü bu kavramın halen gelişim sürecinde ve yine tek bir cümlelik tanım içerisinde kapsanamayacak kadar karmaşık ve hala araştırılmakta olduğunu belirtmek olur. Startup kavramına ve Startup şirketlere ilişkin konulmuş açıklamalar bilhassa Türkçemizde yetersiz kalmakta ve karıştırılmakta, daha ziyade eksik ve hatalı kalmaktadır. Türkiye’de bu akıma bazı adlandırmalar karşılıklar getirilmeye çalışılsa da Startup ortaya çıkışı, işleyiş stili ve büyüme yayılma alanları ile tüm o yakıştırılan Türkçe karşılıklardan ( halk ağzında bebek girişimcilik, şirketcik, filiz şirket vb.) ayrı tutulmalı. Bu yazıda Startup dünyasından bahsederken bunun nedenleri üzerine de konuşmuş, bu başlangıcı açıklamış olacağım. Startup kavramı ilk olarak Amerika’da Silikon Vadisi’nde ortaya çııkmış bir kavramdır. A